..........

هفته تربیت‌بدنی در فرهنگ

روز ۲۶ مهر ماه از سال ۱۳۸۳ تا کنون به عنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است تا مردم بیشتر با ورزش و فواید آن آشنا شوند. مجتمع آموزشی فرهنگ تهرانپارس در این هفته برنامه‌ها و رویدادهای مفرحی را برای دانش‌آموزان تدارک دیده است.

انواع فعالیت‌های تربیت بدنی هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و در کل بهبودی سلامت فیزیکی و روحی فرد را ترویج می‌دهند. به علاوه، برنامه تربیت بدنی باید به صورت منظم و به میزان مناسب برای هر شخص تنظیم شده و با نظارت متخصصان ورزشی اجرا شود.

انواع تمرین‌های تربیت‌بدنی:

تمرینات هوازی (کاردیو): شامل فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا، پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب و تعداد تنفسات می‌شوند.

 تمرینات مقاومتی (اندام‌سازی): این شامل استفاده از وزنه‌ها، ماشین‌های ورزشی یا تمرینات خود وزن بدن می‌شود تا عضلات تقویت شده و حجم بگیرند. 

هفته تربیت‌بدنی فرهنگ ۱۴۰۲

تمرینات انعطاف‌پذیری: فعالیت‌هایی که به افزایش انعطاف و محدوده حرکت عضلات کمک می‌کنند؛ این شامل یوگا و تمرینات انعطاف‌پذیری دیگر است. 

تمرینات تعادل و هماهنگی: فعالیت‌هایی که به تقویت عضلاتی که در تعادل و هماهنگی بدن نقش دارند می‌پردازند. 

فعالیت‌های ورزشی: شامل بازی‌های تیمی و ورزش‌های خاصی همچون فوتبال، بسکتبال، تنیس، استخر و…

مجتمع آموزشی فرهنگ مسابقات متنوعی را در طول هفته‌ی تربیت‌بدنی و همچنین در طول سال تحصیلی برای شادابی و نشاط بچه‌ها برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *