..........

مدال‌آوران ورزش‌های رزمی مجتمع فرهنگ

دانش‌آموزان دبستان فرهنگ در مسابقات استانی و منطقه‌ای ورزش‌های رزمی کاراته سبک کیوکوشین و تکواندو مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. در این نوشته مدال‌آوران ورزش‌های رزمی مجتمع فرهنگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاراته سبک کیوکوشین

سبک های کاراته به دو بخش کنترلی (با تجهیزات ایمنی و ضرباتی با قدرت بسیار کم و فقط جهت نمایش) و غیر کنترلی (بدون تجهیزات و ضرباتی با قدرت بالا جهت ناک‌اوت کردن حریف مثل کیوکوشین) تقسیم می‌شود. کیوکوشین از دو لغت کیوکو (بالاترین، نهایت) و شین (حقیقت، روح) ترکیب شده است. تأکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. در کیوکوشین برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.

کاور مدال‌آوران کاراته

دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان فرهنگ تهرانپارس ماهان کبرلو، پرهام رضایی، بردیا مهرعلیان و دانش‌آموزان پایه چهارم محمدحسین کلانتری در رشته کاراته کیوکوشین مدال‌آوری کردند. مجتمع فرهنگ مصاحبه‌هایی را با این عزیزان انجام داده که می‌توانید در صفحه اینستاگرام دبستان مشاهده نمایید.

سوگندنامه کیوکوشین

  • ما جسم و دل خود را پرورش می‌دهیم تا روحی استوار و نامتزلزل داشته باشیم.
  • راه راستین مبارزه را می‌پیماییم تا همواره حواس و روح خود را آماده نگه داریم.
  • با قدرتی راستین می‌کوشیم تا روح فروتنی را در خود به‌وجود آوریم.
  • ما نهایت فروتنی را رعایت خواهیم کرد و به درجات بالاتر از خود احترام می‌گذاریم.
  • ما از خشونت می‌پرهیزیم و همواره به یاد پروردگار تواناییم. ما هرگز موهبت انسان بودن را فراموش نخواهیم کرد.
  • همواره به عقل و قدرت می‌اندیشیم و خواست‌های دیگر را از خود می‌رانیم.
  • تا جان در بدن داریم ضوابط مربوط به کیوکوشین کاراته را رعایت خواهیم کرد و می‌کوشیم تا به راه و هدف واقعی دست یابیم.

تکواندو

تکواندو یک رشته رزمی نمایشی مدرن محسوب می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته کاراته و هنرهای رزمی سنتی کره‌ای پایه‌گذاری شد. به تکواندو، کاراته کره‌ای نیز گفته می‌شود.

معنی کلمه تکواندو چیست؟

تِ = مبارزه یا شکستن با پا

کوان= مبارزه یا شکستن با مشت

دُ = راه و روش

استیل خاص این رشته دفاعی متکی بر ضربات پا با حداکثر قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تأکید دارد. آرین غریب‌زاده یکی دیگر از مدال‌آوران مدرسه‌ی فرهنگ در رشته تکواندو است. آرین دانش‌آموز پایه چهارم در سبک پومسه و کیوروگی مدال‌های طلا و نقره آورده است. ویدئوی مصاحبه با آرین غریب‌زاده را می‌توانید در صفحه اینستاگرام دبستان فرهنگ ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *