..........

رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری یادگیری مهارت کارآفرینی

برگزاری رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری یادگیری مهارت کارآفرینی

 

روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۸ مجتمع آموزشی فرهنگ میزبان «رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری؛ یادگیری مهارت کارآفرینی» بود.

این رویداد همراه بود با همایشی که فعالان و مدیران آموزش و پرورش و افرادی از اهالی فناوری اطلاعات از حاضران و سخنرانان در آن بودند. همچنین یک نمایشگاه جانبی بخش پربازدید این برنامه بود.

دکتر ناصری، رئیس اداره آموزش ‌و پرورش منطقه ۴ تهران، مهندس روستایی، معاون وزیر آموزش‌ و ‌پرورش، مهندس هاکوپیان، رئیس هیئت مدیره شرکت اندیشه شتاب، مهندس نازنین بهمنی، مدیرعامل شرکت بهمن سیستم و نیز سرکار خانم غزاله فاتح راد، مدیر مجتمع آموزشی فرهنگ در این مراسم سخنرانی کردند و از تجربیات و باید و نبایدهای مسیر تلفیق فناوری و آموزش ‌و ‌پرورش و ضرورت فراهم‌سازی بستر رشد خلاقیت دانش‌آموزان در راستای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در کسب ‌وکار و خلق ایده‌های نو برای مشاغل مختلف و ترسیم آینده‌ای روشن سخن گفتند.

در کنار این سخنرانی‌های تخصصی، کودکان و نوجوانان حضور در سیاره گامبیت را تجربه می‌کردند. گامبیت در این رویداد از بازدیدکنندگان خود ثبت‌نام می‌کرد تا پای به سیاره‌ای بگذارند که قدم به قدم آنها را در خلق یک استارتاپ فناوری‌محور یاری می‌کرد.

پس از مرحله ثبت‌نام کودکان که حتما باید با خود یک دستگاه اندرویدی به‌همراه می‌آوردند تا بتوانند وارد وب‌سایت و پنل گامبیت شوند؛ به قسمت دانشمندان هدایت می‌شدند و در آنجا به آنها کمک می‌شد که ایده‌های خود را پرورش دهند و اختراع و یا خدمتی خلق کنند. پس از آن وارد مرحله اسکیلاس می شوند و در این قسمت از سیاره گامبیت راهکارها و چالش‌های ایده در قالب یک طرح نوشته می‌شد. پس از آن در بخش آرتاخه با تصویرسازی ایده‌ها به طراحی پوستر و خلق راهکار برای مسئله خود می‌پرداختند و وارد مرحله آناهیتا می‌شدند تا بازارسازی، معرفی محصولات و خدمت خود به دیگران را بیاموزند. سرانجام در بخش داوری کارهای کودکان از نمره ۰ تا ۵ امتیاز می‌گیرند و متوجه ایرادها و مزیت‌های کارهایشان می‌شوند. بر اساس تعداد طرح‌های ارائه‌ شده به چند مورد از بهترین‌ها جوایزی تعلق می‌گیرد.

استارتاپ‌های دانش‌آموزی، حل مسئله، رباتیک، کدنویسی، مهندسی ذهن، بازی‌های رومیزی، تولید محتوای‌ آموزشی، فلسفه کودکان، آموزش‌ خانواده، مشاوره، تربیت‌بدنی، هنرهای شنوایی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی همگی بخش‌هایی بودند که در مجتمع‌ آموزشی فرهنگ همواره مورد توجه و اهمیت هستند و در این رویداد نیز در قالب غرفه‌های متعدد سعی در آشنایی بیشتر کودکان و والدین با این موضوعات و خدمات داشتند.

چهره‌های محبوب تلویزیونی گروه کودک و نوجوان و نیز تعدادی مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش به دیدن این نمایشگاه یک‌روزه آمده ‌بودند.

حسین روحی، از مشاوران مجتمع‌ آموزشی فرهنگ، درباره فعالیت‌های معرفی‌ شده در این رویداد گفت: اینها برنامه‌هایی هستند که از اول مهر در مجتمع انجام خواهد شد و عمده ‌آنها بر اساس فناوری اطلاعات می باشد؛ مثل برنامه‌ای که در زمینه کارآفرینی است و نیز سامانه الکترونیکی که قرار است ارتباط بین معلم و دانش‌آموز برقرار کند. در این سیستم، معلمان آموزش می‌بینند که محتواهای الکترونیکی را آماده کنند تا دانش‌آموزان متناسب با پیشرفت تحصیلی خود بتوانند از این محتواهای دیجیتال نیز بهره‌مند شوند و سطح آموزش آنها ارتقا یابد. این سامانه ضمن اینکه یک سامانه فناوری‌محور می باشد کیفیت‌بخشی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش هم در آن مدنظر قرار گرفته‌ است.

علاوه ‌بر آن، مدرسه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ که به افزایش توان مهارت حل مسئله، کدنویسی، برنامه‌نویسی و رباتیک بپردازد؛ آموزش خانواده و برنامه‌ریزی برای سازماندهی خانوده‌های تحت پوشش آموزش و پرورش منطقه ۴ و اولویت‌دهی به توانمندسازی معلمان در حیطه‌های جدید فناوری، توجه به تربیت بدنی برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند از همان ابتدا رشد حرکتی درست داشته ‌باشند و بتوانند رشته‌های تخصصی – ورزشی خود را پیدا کنند و همچنین برنامه‌هایی در زمینه هنر شنوایی، موسیقی، تئاتر و خلاقیت‌های تجسمی تا به همه آنها به یک میزان توجه شود و خلاقیت دانش‌آموزان در این زمینه‌ها بروز و ظهور یابد جزء برنامه‌هایی است که مجتمع‌ آموزشی پسرانه فرهنگ برای ایجاد بستر مناسب آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان، مدنظر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *