..........

ورزش

امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش فعالیت‌های بدنی و نقش آن در سلامت شناخته شده‌است. رشته های ورزشی در دوره اول متوسطه مجتمع آموزشی فرهنگ تهرانپارس به‌صورت حرفه‌ای زیرنظر مربیان باتجربه آموزش داده می‌شود. همچنین در رشته‌های مختلف ورزشی دانش‌آموزان در مسابقات منطقه‌ای شرکت و مدال کسب کرده‌اند.

رشته‌های ورزشی که به‌صورت تخصصی آموزش داده می‌شود شامل فوتبال، بسکتبال و هندبال است که برای هر پایه به تشخیص دبیر تربیت بدنی رشته تخصصی تدریس می‌شود.

همچنین در مدرسه فرهنگ هر سال به‌طور منظم مسابقات گروهی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف گروه‌بندی می‌شوند و در مسابقات ورزشی که با داوری دبیر تربیت بدنی و معاونین انجام می گیرد شرکت می‌کنند و در آخر جوایز به نفرات برتر در هر رشته اهدا می‌گردد.

ورزش و سرگرمی
مراسم روز دانش‌آموز ۱۴۰۲

سرگرمی

در بخش سرگرمی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی از ابتدای صبح با شروع برنامه صبحگاهی آغاز می‌شود و در زنگ‌های تفریح با اجرای موسیقی توسط دانش‌آموزان ادامه دارد. در برنامه صبحگاه سرودخوانی، دکلمه و شاهنامه‌خوانی و تلاوت قرآن انجام می‌شود. به منظور ایجاد نشاط و کشف استعدادهای موسیقی بین دانش‌آموزان با هماهنگی معاونین مقطع، گروههای موسیقی تشکیل گردیده که در زنگ‌های تفریح هر گروه به نواختن آهنگ و آواز خواندن می‌پردازند.

این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا استعدادهای هنری خود را کشف کرده و با همکاری در گروه‌های مختلف، تجربیات جذابی را کسب کنند. از طریق مسابقات گروهی و تقویت ارتباطات اجتماعی در زمان تفریح، این بخش به ایجاد یک محیط شاد و پویا در مدرسه کمک می‌کند.