..........

دیدگاه نوید ادهم درباره آموزش کودکان بر بستر فناوری

دیدگاه نوید ادهم درباره آموزش کودکان بر بستر فناوری، فناوری ابزاری است در دست معلمان توانمند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش: فناوری تنها ابزاری است که در اختیار معلم و مدیر توانمند قرار می‌گیرد تا بر اساس آن آموزش و پرورش را بهبود ببخشد.

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در حاشیه حضور خود در «رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری؛ یادگیری مهارت کارآفرینی» که روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۸ در مجتمع آموزشی فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه مجتمع آموزشی فرهنگ اقدامی نوآورانه رقم زد و ظرفیت‌های بخش غیردولتی را به میدان آموزش و پرورش فراخواند. کار خیلی خوبی توسط آنها انجام شد. از نظر فرایند کلی در آموزش و پرورش به طور جدی بر این اعتقادیم که دنیای ‌آینده دنیای فناروی است و دانش‌آموزان ما باید زیستن در عصر فناوری را یاد بگیرند و شایستگی‌ها و مهارت‌های لازم را کسب کنند.

این کاری است که باید از کودکی اتفاق بیفتد و از این رو در سند تحول بنیادین که یک سند استراتژیک برای آموزش و پرورش است، یکی از ساحت‌های تربیتی، تربیت فناوری و علمی می باشد که در صدد فراهم‌سازی اسباب آن هستیم. هم باید معلمان ما توانمند شوند، هم محتوای آموزشی را باید فراهم و به‌روزکنیم و هم شرایطی را فراهم بیاوریم که این اتفاق در مدارس بیفتد. تعداد قابل توجهی از مدارس ما امروز با مدیران و معلمان سخت‌کوش به این ضرورت پی برده‌اند و چه خودجوش و چه سازمان‌یافته، در حال پیگیری آن هستند که نمونه آن را در این رویداد شاهد بودیم و امیدوارم این نوع حرکت‌ها گسترش یافته و نسل آینده ما بیش از پیش با این فناوری‌ها آشنا شوند.

وی درباره جایگاه فعلی مدارس هوشمند در کشور گفت: من خیلی با این واژه موافق نیستم و تاکیدم بر استفاده هوشمندانه از این ابزارهاست. چون هوشمندی مدرسه را به مهارت و توانمندی مدیر و معلم می‌دانم نه صرفا ورود این تکنولوژی‌ها . اینها ابزارهایی هستند در اختیار مدیران توانمند و مجرب. قطعاً استفاده از این ابزار برای تحقق مدارس هوشمندانه، خوشبختانه امروز نسبت به قبل با سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت ارتباطات در بخش قابل توجهی از مدارس ما بستر برخورداری را فراهم آورده ‌است گرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم و به سرمایه‌گذاری بیشتر نیازمندیم. خانواده‌ها هم این را از ما مطالبه می‌کنند و به عنوان یک نیاز از سوی‌ آنها مطرح شده و ما باید پاسخگوی این تقاضا باشیم.

وی تاکید کرد: بیش از هر چیز باید بر آموزش معلمان تمرکز کنیم. اگر معلمان ما توانمند و باذوق باشند می‌توانند با کمک خانواده‌ها بستری مطلوب برای دانش‌آموزان و مدارس ایجاد کنند و در آموزش‌های ضمن خدمت معلمان هم بر این موضوع بسیار تاکید می‌شود. بدون شک آموزش و پرورش برای تحقق اهداف خود در این زمینه، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و اقشار است.

آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *