..........

برگزاری سلسله کارگاه‌های والد آگاه، کودک شاد( اول تا پنجم دبستان)

این کارگاه آموزشی در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰، با هدف بررسی دغدغه‌ها و نگرانی‌های والدین در خصوص مشکلات فرزندانشان، هنگام برگزاری جلسات آموزش مجازی و پس از آن، یعنی مسائل مربوط به انجام تکالیف و چگونگی مدیریت این شرایط، توسط خانم دکتر زهرا علوی-روان‌شناس کودک و نوجوان و مشاور مدرسه – برگزار شد.
در بخش ابتدایی این کارگاه دو ساعته، علل و ریشه‌های احتمالی چنین دغدغه‌هایی بیان شد. عللی چون عدم کنترل هیجانات در والدین و کودکان، نقص در توانمندی‌های حسی-حرکتی کودکان، عدم آگاهی والدین از ویژگی‌های رشدی کودکان و بی‌توجهی آنها به نیازهای بنیادین فرزندانشان. در ادامه نیز به اثرات مخرب ناشی از نادیده گرفتن این مسائل اشاره شد.
نقص توجه و تمرکز، علائم و نشانه‌ها و آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آن در حوزه‌های مختلف تحصیلی، شغلی، فردی و بین فردی کودکان، موضوع دیگری بود که در این کارگاه به آن پرداخته و تاکید شد که شناسایی، ارزیابی، تشخیص به‌هنگام و انجام مداخلات درمانی تخصصی، می‌تواند آسیب‌های این اختلال را به کمترین میزان ممکن برساند.
بخش پایانی این کارگاه، به مرور نکات کاربردی و ضروری جهت بهره‌وری بیشتر از کلاس‌های آموزش مجازی، بهبود کیفیت رابطه والد-کودک و مدیریت بهتر انجام تکالیف کودکان اختصاص یافت.
مخاطبین این کارگاه آموزشی والدین محترم دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم دبستان بودند که با توجه به درخواست ایشان و اهمیت پرداختن به مهارت‌های فرزندپروری سالم، مجتمع آموزشی فرهنگ در نظر دارد با برگزاری جلسات بعدی، گامی در جهت افزایش احساس آرامش و خودکارآمدی والدین و هموار نمودن مسیر رشد فرزندانمان بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *