..........

کارگاه‌ داستان و بازی معلمان

کارگاه‌های فرهنگی  برای معلمان و کادر اجرایی مدرسه فرهنگ برگزار شد. این کارگاه‌ها با هدف پرورش و مهارت‌آموزی معلمان است.

کارگاه داستان و بازی

 داستان و بازی یکی از ابزارهای مهم وکارآمد برای معلمان هستند. افزایش توانمندی معلمان به صورت عملی، برای استفاده از این ابزار از اهداف برگزاری این دوره بود. جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که خواندن داستان تاثیر مستقیمی بر افزایش درک مطلب در دانش‌آموزان دارد. به همین خاطر داستان‌خوانی از فعالیت‌های مهمی است که باید به آن توجه و انجام شود.

 در اولین جلسه این کارگاه در دبستان فرهنگ به اهمیت داستان، انواع داستان‌ها، نحوه انتخاب داستان مناسب، توجه به تفاوت‌ها و قابلیت‌های کتاب‌ها و کشف ایده‌های خلاقانه پرداخته شد، سپس معلمان با تشکیل گروه‌هایی به صورت تیمی فعالیت‌هایی در این زمینه انجام دادند. داستان‌های بسیاری هستند که قابلیت ادغام با دروس آموزشی دارند یا می‌توانند برای آشنایی با تفکر نقادانه، بروز خلاقیت یا افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی به کار گرفته شوند. روش‌های مختلف و جذابی برای طرح این کتاب‌ها و تبدیل کتابخوانی به یک فعالیت جمعی و پویا وجود دارد. 

 

در دومین جلسه نمونه‌هایی از این روش‌ها معرفی شد و معلمان در قالب گروه‌هایی به اجرای روش‌ها و کشف بازی‌های خلاقانه در این مسیر پرداختند. نوشتن یکی از ابزاری است که برای بیان خود و ایجاد ارتباط با دیگری به کار گرفته می‌شود. آشنایی با نوشتن، علاوه بر اینکه در بیان روشن درخواست و نشان دادن ویژگی ما به دیگری تاثیر دارد، بر شناخت ما از خود نیز تاثیرگذار است. ایجاد بازی‌ها و روش‌هایی که بچه‌ها را تشویق به نوشتن کرده و مهارتشان را در آن افزایش دهد، موضوع سومین کارگاه بود که با مشارکت فعالانه معلمان انجام گرفت. کارگاه داستان و بازی در سه جلسه دوساعته برای معلمان سطوح مختلف مقطع متوسطه مجتمع آموزشی فرهنگ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *