..........

اردوی تفریحی دوره اول دبیرستان

اردوی تفریحی دوره اول دبیرستان فرهنگ در مجموعه ورزشی شهید چمران برگزار شد. مجتمع آموزشی فرهنگ تهرانپارس در کنار همه‌ی فعالیت‌های آموزشی،  اردوهای خارج از فضای مدرسه را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است. این برنامه‌ها و اردوها با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتقای روحیه جمع‌پذیری، افزایش نشاط و سلامت روانی دانش‌آموزان برگزار می‌گردد. محیط اردو نیز متناسب با شرایط سنی و آموزشی بچه‌ها انتخاب می‌شود.

اردوگاه چمران

در دنیای امروز تکنولوژی‌های کامپیوتری جدید، زمان زیادی از ما می‌گیرند و فعالیت بدنی ما را کمتر و کمتر می‌کنند. بنابراین ضرورت ورزش در یادگیری و سلامت دانش‌آموزان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دانش‌آموزان نیاز دارند تا علاوه بر زنگ‌های ورزش به فعالیت‌های متنوع‌تر ورزشی در محیط‌های خارج از مدرسه نیز بپردازند. ورزش نه تنها فایده جسمانی با خود به همراه می‌آورد بلكه می‌تواند فواید روانشناختی بسیاری برای دانش‌آموزان داشته باشد.كاهش افسردگی، كاهش اضطراب، بالا بردن عزت نفس و آسایش فكری از جمله فواید مهم ورزش است.

اولین اردوی دانش‌آموزان دوره اول دبیرستان فرهنگ تهرانپارس مجموعه ورزشی شهید چمران بود. دانش‌آموزان در این اردو از زمین فوتبال و استخر مجموعه استفاده کردند. مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران سال‌ها بر فعالیت اعتمادآفرین و سرآمد در عرصه‌ی تفریح، ورزش و غنی‌سازی اوقات فراغت تکیه کرده است.و  چشم انداز خود را توانمندسازی و غنا بخشیدن به اوقات فراغت خانواده‌های ایرانی و خلق لحظات شادی‌آفرین و تجربیاتی به یاد ماندنی بنا نهاده است. مدرسه‌ی فرهنگ نیز با استفاده از امکانات هیجان‌انگیز این مجموعه تجربه‌ای متفاوت را برای دوره اولیهای دبیرستان فرهنگ رقم زد.

این اردوی یک روزه باعث شد بچه‌ها علاوه بر کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی حال و هوایشان نیز تغییر کند. در واقع هدف از این اردوی تفریحی دوره اول دبیرستان، ایجاد تنوع و پرهیز از یکنواختی و روزمرگی در فرآیند آموزش و تحصیل است. و دانش‌آموزان در طی این برنامه‌ها فرصتی برای تخلیه‌ی هیجانات خود پیدا می‌کنند.

اردوی چمران