..........

آغاز طرح غربالگری سلامت

غربالگری سلامت از نیمه مهرماه امسال آغاز و تا هم‌اکنون ادامه دارد.
امروزه نقش حرکات اصلاحی در کاهش ناهنجاری‌های روانی و تعادل اجتماعی و تأمین تندرستی آدمی بیش از پیش آشکار شده است. موضوع مورد مطالعه، بررسی ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اکتسابی دستگاه استخوانی، عضلانی و مفصلی است. این ناهنجاری‌ها عموما به دلایلی چون عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه‌ی تدریجی بودن به‌ویژه در دوران کودکی و سنین رشد بروز می‌کنند. این اختلالات هنوز آن‌قدر شدت نیافته‌اند که مشکلات جدی برای فرد مبتلا ایجاد کرده و او را به دست جراح ارتوپد بسپارند یا او را ناگزیر به استفاده از وسایل کمکی مانند انواع بریس‌ها و پروتزها نمایند.
بنابراین امکان بهبود و اصلاح از طریق حرکات اصلاحی و ورزش‌های درمانی وجود دارد. هدف از حرکات اصلاحی و درمانی پیشگیری و توانبخشی در پی بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های جسمانی و حفظ وضعیت مناسب است.
جلسات مشاوره سلامت و تندرستی در مجتمع آموزشی فرهنگ، در چند مرحله و با هدف پیشگیری و توانبخشی در پی بروز ناهنجاریها و حفظ وضعیت مناسب دانش‌آموزان انجام می‌شود. این جلسات به طور رایگان برای دانش آموزان مدرسه و با حضور اولیاء آن‌ها برگزار می‌شود. در طول این طرح قد، وزن، تعادل و انعطاف‌پذیری بدنی هر دانش‌آموز بررسی شده و سپس با تشکیل پرونده مجزای سلامتی شامل وضعیت ساختار بدنی برای هر دانش‌آموز، اطلاعات دیگری مانند ساعت خواب، ساعت استفاده از رسانه‌ها و وضعیت تغذیه نیز ثبت و تحلیل می‌شود.

مشاوره ورزشی:
مشاوره تغذیه ورزشی
مشاوره کاهش- افزایش وزن
مشاوره وضعیت بدنی
مشاوره آمادگی جسمانی
مشاوره روانشناسی ورزشی

از این غربالگری برای استعدادیابی ورزشی و مشاوره حرکات اصلاحی در مراحل بعد استفاده خواهد شد. استعدادیابی فرآیندی است که طی آن خردسالان بر پایه آزمون‌های معین به سمت ورزش‌هایی که بیشترین شانس موفقیت را در آنها دارند راهنمایی می‌شوند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این طرح، با روابط عمومی مجتمع فرهنگ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *